1. Starta Outlook. I menyn högst upp i fönstret så väljer du Schemalägga möte > Schemalägg Webex-möte

2. Fyll i informationen:

Till

Mötesinformation (valfritt)

OBS!

Om du vill lägga till någon mötesinformation i textrutan längst ner i fönstret så skriver du det ovanför den förinskrivna texten. Denna text får inte ändras.

Klicka sedan på ”Rum…”.

3. Sök upp Malmö, Kyrkans hus, Videolösning och lägg till rummet.

Lägg även till det fysiska rummet som du ska sitta i när du använder videolösningen, t.ex Malmö, Kyrkans hus, Blå rummet.

När du har valt rummen så klickar du på OK och sedan skickar du din inbjudan.

4. Gå nu in i din kalender och öppna bokningen som du precis har skapat.

Under fliken Möte så hittar du Värdinformation. Klickar du här så öppnas en ruta där mötets Värdnyckel står. Värdnyckeln består av 6-siffrig kod. Denna koden behöver du för att starta mötet direkt via Webex Room Kit.

5. 10 minuter innan mötet startar så har du möjligheten att starta mötet via Webex Room Kit.

På pekskärmen så väljer du ”Rummets kalender” och sedan ”Delta”.

6. Via pekskärmen så klickar du på Knappsats och fyller i din Värdnyckel (se steg 4). Avsluta med #.

7. Du har nu startat mötet.